موسیقی کانتری نوعی سبک موسیقی غربی است که به آن وسترن نیز می گویند. شروع این سبک از مناطق جنوبی ایالات متحده در اوایل دهه 1920 است. این سبک بیشتر از آهنگ ها و تصنیف های عاشقانه است که ریشه در احساسات و روابط عاطفی و بلکه در طبیعت دارد. با موزیک باران همراه باشید.

موسیقی کشوری یا ملی

کانتری یک سبک موسیقی آمریکایی است که در بسیاری از ایالت ها محبوب است و طرفداران زیادی دارد. جوهر سرودهای ملی عشق، طبیعت و زندگی سنتی آمریکایی است. این سبک موسیقی به دلیل تم و ملودی ساده اش به سبک های دیگر مانند بلوز و جاز نزدیک است. برخی از سازهای اصلی این سبک عبارتند از: گیتار استیل، بانجو، کمانچه، گیتار و سازدهنی.

کانتری که با نام وسترن نیز شناخته می شود، یک سبک موسیقی محبوب است که از ژانرهایی مانند بلوز و قدیمی و انواع موسیقی فولکلور آمریکایی از جمله آپالاش، کاجون، وسترن و کابوی قرمز کثیف گرفته شده است. نیومکزیکو، تگزاس، تجانو. ریشه های جذاب آن را می توان در اوایل دهه 1920 در جنوب ایالات متحده جستجو کرد.

موسیقی کانتری عمدتاً شامل تصنیف‌ها و آهنگ‌های رقص با فرم‌های ساده و آسان، آهنگ‌های محلی و هارمونی است که اغلب شامل سازهای زهی مانند بانجو، گیتارهای الکتریک و آکوستیک، گیتارهای فولادی مانند استیل‌های پدال، و کمانچه و سازدهنی است.

به گفته لیندسی استارنز، اصطلاح موسیقی کانتری در دهه 1940 بیشتر از اصطلاح اصلی موسیقی هیلبیلی رایج شد. در وسط این موسیقی وارد موسیقی غربی شد که در کنار موسیقی تیفه با ریشه مشابه اجرا می شد. در ایالات متحده در سال 2009، موسیقی کانتری بیشترین شنیده شدن ژانر رادیویی را در طول رفت و آمد عصرانه و دومین پرطرفدارترین ژانر رادیویی در صبح را داشت.

اصطلاح موسیقی کانتری اکنون برای توصیف بسیاری از سبک ها و زیرژانرها استفاده می شود. ریشه های موسیقی کانتری را می توان در موسیقی محلی طبقه کارگر آمریکا یافت. این آهنگ از موسیقی عاشقانه آمریکایی و موسیقی محلی آمریکایی با ریشه در موسیقی سلتیک، تصنیف های سنتی انگلیسی، موسیقی آفریقایی آمریکایی، آهنگ های گاوچران، باور، موسیقی محلی فرانسوی و دیگر سنت های موسیقی محلی الهام گرفته شده است.

ابزارهای ضروری ژانر موسیقی کانتری

آکاردئون، اتوهارپ، درام، ویولن، گیتار، سازدهنی، ماندولین، بانجو، باس، دوبرو، پیانو، واشبورد، زیتر سازهای اصلی سبک کشور هستند. دانلود بهترین آهنگ ها

هنرمندان مشهور موسیقی کانتری

از برجسته ترین هنرمندان این سبک جیمی می توان به معروف ترین هنرمندان ژانر کانتری اشاره کرد: راجرز، ورنون دالهارت، روی آکوف، جانی کش، فلوید کرامر.

زیرژانر ژانر موسیقی کشور

آمریکانا، بلوگرس، کانتری فولک، کانتری پاپ، کانتری راک، کانتری، کلاسیک کانتری، کانتری اصلی، Bro Country، ماسل راک کانتری، آلتروک گرانج کانتری

ویژگی های اصلی سبک موسیقی کانتری

با توجه به اینکه این ژانر موسیقی از موسیقی محلی روستایی سرچشمه می گیرد، اشعار این نوع موسیقی با مشکلات روستائیان و گاه مهاجرت روستاییان به شهرها مرتبط است.

نوستالژی موضوع اصلی ترانه های کانتری است

برخلاف برخی از انواع موسیقی جاز، کلاسیک و راک که ممکن است برخی از شنوندگان آن را پیچیده یا لذت بخش نبینند، آکوردهای ساده برای شنوندگان جذابیت دارند زیرا با ساختار موسیقی احساس راحتی بیشتری می کنند و به سادگی از آن پیروی می کنند.

اشعار روشنگر با تصاویر ساده در مورد زندگی و طبیعت، شعرهایی که داستان های ساده ای را بیان می کنند، شعری را پس از یک بار شنیدن به یاد می آورند، قادر به تشخیص سازهای مورد استفاده، شاید صداهای آمریکای جنوبی و صدای عمیق مردم با استفاده از تک هجا هستند. نام زن و مرد در موسیقی و استفاده از تصاویری مانند گاو سوار، اسب و سگ در موسیقی از دیگر ویژگی های این سبک است.