با توجه به شرایط بسیار خوبی که ترکیه برای تحصیل دانشجویان و قدردانی از آنها فراهم کرده است، هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر جهان تشویق به مهاجرت به این کشور برای ادامه تحصیل می شوند. ترکیه از نظر فرهنگی و اجتماعی بسیار شبیه به ایران است و به همین دلیل اکثر دانشجویان از ایران می آیند. احتمالاً می دانید که در هر کشوری، علیرغم قوانین متعدد، دانشجو برای ثبت نام در دانشگاه دو گزینه دارد:

در آزمون های ورودی دانشگاه های دولتی خارجی (آزمون آمریکایی و آزمون SAT برای دوره های کارشناسی) شرکت کنید یا بدون آزمون در دانشگاه های ترکیه ثبت نام کنید. هر کدام از این دانشگاه ها ویژگی ها و الزامات خاص خود را دارند، در محتوای این مقاله می خواهیم به مطالب پذیرش بدون آزمون دانشگاه های ترکیه اختصاص دهیم.

می توان گفت مطمئن ترین و آسان ترین روش مطالعه، مطالعه بدون کنکور است. این وضعیت برای متقاضیانی که تنها با مدرک دیپلم بدون گذراندن دوره ها و آزمون ها می توانند در دانشگاه های مهم و معتبر ترکیه پذیرش شوند بسیار خوب است. البته بسته به شرایط فردی و رشته انتخابی، روش و زمان تایید می تواند متفاوت و متفاوت باشد. اگر می خواهید اطلاعات عملی زیادی در مورد مهاجرت تحصیلی و نحوه پذیرش در دانشگاه های ترکیه کسب کنید، توصیه می کنیم با متخصصان مدرن ایرانی مشورت کنید و با راه حل های آنها قدمی به هدف خود بردارید. برای پذیرش تحصیلی با شرکت مهاجرتی هماه باشید.

روش های پذیرش از دانشگاه های ترکیه بدون آزمون

متقاضیانی که می خواهند بدون آزمون وارد دانشگاه های ترکیه شوند از دو روش زیر استفاده خواهند کرد.

پذیرش از دانشگاه های خصوصی ترکیه در رشته انتخابی، اکثر این دانشگاه ها در استانبول هستند و بدون مدرک Sativus دانشجو می پذیرند. هزینه دانشگاه های خصوصی بسته به کیفیت آموزش و شرایط و امکانات آنها متفاوت است.

پذیرش از دانشگاه های دولتی در تمامی رشته ها می باشد که اکثر این دانشگاه ها در شهرهای ازمیر، استانبول و ارزروم واقع شده اند و دارای مجوز وزارت بهداشت ایران می باشند. این دانشگاه ها بورسیه های مختلفی را برای پذیرش بدون آزمون ارائه می دهند.

شرایط پذیرش تحصیلی ترکیه 2024

در نظر گرفتن شرایط و احترام به محیط زیست و قوانین برای پذیرش و رسیدن به آن نقطه بسیار مهم است. البته این سوال برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه نیز صدق می کند. هر فردی که قصد مهاجرت به این کشور را برای تحصیل و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه دارد، باید شرایط خاصی را داشته باشد، مدارک لازم را ارائه دهد و قوانین و مقررات را رعایت کند. در این قسمت به شرح شرایط تعیین شده برای پذیرش بدون مدرک در دانشگاه های ترکیه می پردازیم.

پذیرش در دانشگاه های ترکیه بدون آزمون

دانش زبان یا داشتن مدرک زبان معتبر

فردی که قصد ورود بدون کنکور به دانشگاه های ترکیه را دارد در صورت داشتن دانش کافی به زبان ترکی یا انگلیسی می تواند بدون شرکت در دوره های زبان دانشگاه وارد دروس اصلی رشته تحصیلی خود شود. اما اگر دانشجویی تحصیلات زبانی نداشته باشد، می تواند در دانشگاه های خصوصی ترکیه پذیرفته شود، زیرا دانشگاه های ترکیه این گزینه را در نظر گرفته اند که اگر دانشجو تحصیلات زبانی نداشته باشد یا به زبان تحصیلی خود تسلط نداشته باشد، او را در نظر بگیرد. می توان برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه پذیرفته شد. همچنین می تواند در دوره های زبان خارجی دانشگاه شرکت کند که تقریباً یک سال تحصیلی طول می کشد تا صلاحیت لازم برای شرکت در دوره های رشته مورد نظر را کسب کند. لازم به توضیح است که انتخاب زبان تحصیلی در این مورد در صلاحیت دانشجو بوده و باید در هنگام درخواست اولیه به دانشگاه اعلام شود. در دانشگاه های ترکیه دانشجویان می توانند به زبان ترکی یا انگلیسی تحصیل کنند. تنوع دوره های زبان انگلیسی البته محدودتر است.

دیپلم یا 12 سال تحصیل

البته متقاضی باید مدارکی ارائه دهد تا ثابت کند که تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در ایران ادامه داده است و می خواهد بقیه دوران تحصیل خود را در دانشگاه های ترکیه بگذراند. تمامی دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه داشتن مدرک دیپلم دبیرستان را رکن اصلی ثبت نام می دانند. البته در برخی موارد برخی از دانشگاه ها میانگین نمره یک دیپلم بین المللی یا نتایج آزمون را جایگزین می کنند. دانشجویانی که می خواهند بدون آزمون در دانشگاه های برتر ترکیه در رشته های غیرپزشکی پذیرش شوند باید معدل حداقل 15 داشته باشند و معدل زیر 12 در دانشگاه ها پذیرفته نمی شود.متوسط. همچنین برای پذیرش بدون آزمون پزشکی در دانشگاه های بزرگ ترکیه معدل 16 و برای پذیرش در دانشگاه های متوسط ​​باید میانگین بالای 14 باشد.

برای پذیرش بدون آزمون دانشگاه های ترکیه چه مدارکی لازم است؟

دانشگاه های مختلف برای ثبت نام نیاز به مدرک دارند. اما بسته به شرایط پذیرش دانشگاه منتخب، باید بررسی کنیم که مدارک چگونه و در چه قالبی تحویل می شود. در این قسمت به ذکر مدارک لازم می پردازیم.

اصل مدرک و ترجمه آن همراه با گواهینامه

دیپلم دبیرستان و معانی آنها با تایید

عکس های شخصی در صورت نیاز

یک کپی از صفحه اطلاعات شخصی گذرنامه با ترجمه رسمی و تایید شده

مدرک زبان ترکی یا انگلیسی (در صورت وجود)

رشته های پرطرفدار برای پذیرش بدون آزمون در دانشگاه های ترکیه

گروه علوم انسانی: جامعه شناسی، روانشناسی، حقوق بین الملل.

مدیریت گروه: مدیریت مالی، مدیریت منابع فنی، مدیریت گردشگری و مدیریت صنعت

بخش هنر: طراحی لباس و طراحی صحنه و لباس، موسیقی و هنرهای نمایشی، تئاتر و بازیگری

گروه ارتباطات: فیلم و روزنامه نگاری

بخش فنی: کامپیوتر، برق، ساخت و ساز و معماری

گروه پیراپزشکی: شنوایی سنجی، فیزیوتراپی، بینایی سنجی، زنان و زایمان و کمک های پزشکی

گروه پزشکی: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی

مزایای پذیرش بدون آزمون در دانشگاه های ترکیه

بهترین تحصیلات دانشگاه های ترکیه بر اساس استانداردهای بین المللی

زمان، انرژی، پول و استرس را برای آمادگی کنکور هدر ندهید.

نیازی به یادگیری زبان ترکی و انگلیسی نیست

تمرکز دانش آموزان در دروس پایه به جای دروس آمادگی کنکور

فرصت هایی را برای آموزش و زندگی جدید در یک محیط چند فرهنگی تجربه کنید

یادگیری زبان برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه

در دانشگاه های ترکیه می توانید به زبان ترکی یا انگلیسی تحصیل کنید. البته تعداد دوره های زبان انگلیسی کمتر از دوره های زبان ترکی است.

پیشنهاد مرکز ایرانیان نوین به دانشجویانی که به زبان ترکی یا انگلیسی تسلط ندارند این است که دوره های زبان ترکی را برای تحصیل خود انتخاب کنند، زیرا در صورت انتخاب رشته زبان انگلیسی باید به 2 زبان تسلط داشته باشند: در کلاس دانشگاه به زبان انگلیسی و در شهر. به زبان ترکی که عملا سخت خواهد بود.