این دستگاه نوعی پمپ است که در کارواش ها استفاده می شود. وظیفه آن دریافت آب با فشار معمولی و حذف آن با فشار منیفولد است. این ابزار انواع مختلفی دارد که از نظر قدرت موتور و فشار بار الکتریکی متفاوت است. این ابزار در هر مکانی که نیاز به شستشو با فشار بالا باشد به افراد کمک می کند. قابل استفاده در انواع مصارف خانگی، اداری و صنعتی. یکی از دلایل اهمیت آن این است که قدرت پاک کنندگی بالایی دارد. قدرت جت آب در نظافت بسیار بیشتر از شلنگ باغچه است. فشار بالایی که این پمپ بر روی آب وارد می کند، تمیز کردن هر سطحی و حذف آلودگی را آسان می کند. پمپ کارواش جدا از تفاوت قدرت موتور به دو صورت گازی و برقی ساخته می شود. هر کدام از این دو مدل مزایا و معایبی دارند و افراد باید با توجه به نیاز و مصرف خود یکی را انتخاب کنند. این ابزار تاثیر بسزایی در افزایش کارایی و کارایی کارواش ها دارد.

انواع پمپ کارواش

همانطور که گفته شد این ابزار انواع مختلفی دارد. روش اول اشتراک گذاری بستگی به برند و شرکت سازنده دارد و می توان پمپ کارواش Orbit را به عنوان بهترین مدل معرفی کرد. علاوه بر این، رایج ترین تقسیم بندی این است که پمپ ها به دو دسته خانگی و صنعتی تقسیم می شوند. این دو مدل تفاوت های زیادی دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:
https://news-one.ir/?p=209862اولین مسئله تفاوت قدرت و سرعت موتور است: کارواش دارای موتور کلکتور و کارخانه دارای موتور DC است. راندمان موتور همیشه بالاست. اما اگر از ساختمان بیش از حد استفاده شود، موتور آسیب می بیند.

در تفاوت این دو نوع، باید در مورد تجهیزات لوله صحبت کنیم: پمپ کارواش صنعتی دارای لوله فلزی محکمی است که حتی در صورت عبور وسایل نقلیه سنگین از روی آن، آسیب نمی بیند و سرعت خود را از دست نمی دهد. شیلنگ های پمپ خانگی نیز برای فشارهای بالا مناسب هستند. اما فاقد قدرت یک مدل صنعتی است.

شاسی یکی دیگر از عوامل مهم است. کارواش های صنعتی دارای شاسی فلزی محکمی هستند. اگر ماشین خود را در خانه بشویید، شاسی آن ضعیف است.

قدرت در نظافت و فشار آب: قدرت نیروی آب ماشین لباسشویی در منزل کمتر از نمونه صنعتی است که باعث می شود مدل صنعتی قدرت نظافت و نظافت بیشتری داشته باشد.

ابعاد و وزن واحد: پمپ های صنعتی از نظر اندازه بزرگتر و از نظر وزن سنگین تر هستند. وزن وسایل مورد استفاده در خانه در نهایت به 5 کیلوگرم رسید. در صورتی که در مدل های صنعتی وزن حدود 20 کیلوگرم است.

همچنین پمپ کارواش در دو نوع گازی و برقی قابل ارائه می باشد. این سوال یکی دیگر از تفاوت های پمپ ها است.

کاربردهای صنعتی پمپ کارواش

این ابزار کاربردهای گسترده و متنوعی دارد. در واقع، هر زمان که فشار آب بالا مورد نیاز باشد، این ابزار ضروری است. به عبارت ساده، می توان از آن برای تمیز کردن و پاک کردن سطوح مختلف استفاده کرد. اما عمل نظافت اندازه ها و انواع مختلفی دارد. در زیر مهمترین کاربردهای آن را توضیح خواهیم داد:

راه اندازی کارواش های شهری: این چالش یکی از رایج ترین مصارف صنعتی کارواش ها می باشد. مردم برای ساماندهی کارواش در شهر و شستشوی خودروها به این پمپ صنعتی نیاز دارند.

کارواش سنگین: به این ترتیب نظافت و شستشوی کامیون ها، اتوبوس ها و سایر وسایل نقلیه بزرگ راحت تر خواهد بود.

نظافت و نظافت تجهیزات بزرگ صنعتی: بسیاری از ماشین آلات صنعتی با استفاده از این پمپ ها تمیز می شوند و چربی و کثیفی آن ها پاک می شود.

شستن و پاره کردن محوطه خانه: برای فضاهای بزرگ، استفاده از این ابزار بهترین راه برای نظافت است.

علاوه بر موارد ذکر شده، از دیگر کاربردهای این ابزار می توان به شستشوی نمای ساختمان، شستشوی فاضلاب، نظافت مناطق و مبلمان شهری، شستشوی تجهیزات صنعتی اشاره کرد.

انواع و کاربردهای پمپ کارواش

این ابزار یک ابزار کاربردی و مهم برای نظافت منزل و صنعت می باشد. بازرگانی آب نیرو عرضه کننده انواع تجهیزات کارواش صنعتی در ایران می باشد. استفاده از آن مزایای زیادی دارد و معمولا به دو صورت خانگی و صنعتی تقسیم می شود. عملکرد و قدرت مدل خانه ضعیفتر از مدل صنعتی است. این برنامه بسیار گسترده است و مهمترین کاربردهای مدل صنعتی عبارتند از: نظافت ساختمان، کارواش شهری، شستشوی ماشین آلات سنگین، نظافت تجهیزات صنعتی و غیره.