در سال های اخیر صنعت فیلم و سریال ایرانی رشد چشمگیری داشته است. در سال 1402 فیلم های خوبی ساخته و نمایش داده شد و البته با استقبال خوب سینمادوستان مواجه شد. احتمالا از سال 1402 تاکنون نام فیلم های ایرانی زیادی را شنیده اید، در این مطلب لیستی از بهترین فیلم های جدید ایرانی را آماده کرده ایم که می توانید ساعت ها به تماشای هر کدام از آنها بپردازید. با سایت خبری پارت نیوز باشید.


فیلم کمدی ایرانی هتل

ژانر: کمدی

کارگردان: مسعود اطیابی

نویسنده: امیر برادران، مصطفی زندی، پیمان جزینی

بازیگران: پژمان جمشیدی، محسن کیایی، ریما رامین فر، صدف اسپهبدی، مه لقا باقری، غلامرضا نیکخواه، سام نوری

فیلم کمدی هتل یکی از موفق ترین فیلم های ایرانی اکران شده در سال 1402 است که این فیلم در 30 روز اول اکران خود یک میلیون و 538 هزار بلیت فروخت و در مدت کوتاهی از مرز 70 میلیارد گذشت. پیمان جمشیدی و محسن کیایی نقش های اصلی این فیلم را بازی می کنند که زوج هنری خوبی را تشکیل می دهند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید سه فیلم قبلی مسعود اطیابی با نام های دینامیت، انفرادی و بخارست نیز با نقدهای مثبت کاربران مواجه شده است و اگر از علاقه مندان به این فیلم ها هستید، حتما هتل را ببینید.

این فیلم داستان زندگی مردی به نام رامین باقری با بازی پیمان جمشیدی را روایت می کند. رامین تصمیم عجیبی می گیرد تا با همسر سابقش کار کند تا با هم پول دربیاورند. با این نیت به جزیره کیش می روند اما این سفر برایشان بسیار پرماجرا می شود. مشکلات بزرگی در انتظار آنهاست که می تواند آنها را از ته دل بخنداند.

بخشی از فیلم ایرانی جدید دخترانه

ژانر: جنگی، گارد مقدس

کارگردان: منیر گدی

نویسندگان: منیر قیدی، میلاد اکبرنژاد و ابراهیم امینی

وینسلر: نیکی کریمی، بنتیها بنیه ها، فرشا حسینی، طاها جاست زین العابدین، حسین سلیمانی، صدف عسکری، مهدی حسنین

فیلم «گروه دختران» اولین بار از 15 بهمن ماه ساعت 14 در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با استقبال تماشاگران مواجه شد، با این حال برخی منتقدان از فیلمنامه شکستن فیلم انتقاد کردند. این فیلم سرانجام در 30 آوریل 1402 اکران شد. مدت زمان این فیلم 90 دقیقه است. گروه دختر در رشته های مختلف در جشنواره فیلم فجر نامزد شد و در نهایت برنده جایزه بهترین جلوه های بصری شد. فرشته حسینی همچنین برای بازی در نقش سیمین دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد.

داستان فیلم حول محور حضور فعال و مبارزات بی نظیر زنان در دوران جنگ می چرخد. فیلم حول محور جنگی است که از دیدگاه زنانه ارائه شده است و برای اولین بار شاهد فیلمی با موضوع حفاظت مقدس از دیدگاه زنانه هستیم. این فیلم همچنین از جلوه های ویژه، عکس های زنده و مستند استفاده می کند که فیلم را قانع کننده تر و هیجان انگیزتر می کند. فیلم ایرانی جدید گیگه

ژانر: کمدی

کارگردان: عادل تبریزی

تار: ارسلان امیری، عادل تبریزی

عطر من: حمد بهداد، باران کوثری، جمشید هاشمبر، سروش سها، بهرنگ علوی، امیرحسن رستم بگین نفسکا.

فیلم جدید ایرانی گیجگاه اولین ساخته عادل تبریزی است که نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر شد. این فیلم در سال 1399 فیلمبرداری و در سال 1402 اکران شد.

این فیلم داستان معلمی است که در ایران باستان به تدریس ادبیات و ورزش می پردازد. او کلاس کاراته هم دارد و به مادر مطلقه یکی از شاگردانش علاقه دارد. در این میان اتفاقات غیرمنتظره و عجیبی رخ می دهد و جمشید هاشم پور ستاره فیلم های اکشن ایرانی نیز چشمانش را به این ماجرا باز کرد. این داستان برای همه بینندگان پیچیده و غافلگیرکننده می شود.

فیلم ایرانی جادوگر

ژانر: درام، رازآلود

کارگردان: محمدحسین مهدویان

نویسندگان: ابراهیم امینی، حسین حسنی

هنرمندان: جوال عزتی، رعنا آزادی ور، بابک کریمی، آناهیتا درگاهو، مهدی زمین پرداز، سجاد بابایی، مجید نوروزی.

فیلم جدید ایرانی «بازنده» با امتیاز 5.6 در سایت IMDB یکی از بهترین فیلم های اکران شده در سال جدید بود. مهدویان پس از تجربه موفق سریال «ذوب کاری» تصمیم گرفت با همین گروه بازیگر با همکاری جواد عزتی و رعنا آزادی ور فیلمی معمایی بسازد و می توان گفت نتیجه خوبی هم گرفت. این فیلم 9.3 میلیارد تومان در گیشه فروخت. مدت زمان این فیلم جدید ایرانی 114 دقیقه است.

این فیلم داستان ماموری به نام سرهنگ احمد خسروی است که مسئولیت رسیدگی به پرونده های مشکوک قتل را بر عهده دارد. سرهنگ خسروی این پرونده را دنبال می کند و سرنخ هایی پیدا می کند که پرونده را به شبکه بزرگ فساد اقتصادی مرتبط می کند. سرهنگ تمام وقت خود را صرف یافتن قاتل می کند و حتی این تصمیم خانواده او را با مشکل مواجه می کند. او پس از مدتی به بررسی این پرونده می پردازد و درست زمانی که فکر می کند به نتیجه نزدیک شده است با راز جدیدی مواجه می شود که مسیر پرونده را تغییر می دهد.

اگر از مخاطبان سریال ایرانی شغل کاری هستید حتما این فیلم را ببینید. همچنین اگر به دنبال لیستی از بهترین سریال های ایرانی هستید، روی لینک کلیک کنید تا در مقاله دیگری سریال مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ژانر: درام، اجتماعی

کارگردان: آرین وزیردفتری

نویسنده: آرین وزیردفتاری

سورپرایز: طناز طباطبایی، صابر ابر، ساری کرمبردی، بامد افسر، علیرضا برزنده، مهدی سعدی

«بی رویا» به تهیه کنندگی هومان سیدی و سعید سعدی در سال 1402 روی پرده سینماها رفت و از طریق فیلمو به صورت آنلاین پخش شد. مدت زمان این فیلم 110 دقیقه است.

فیلم بی رویا درباره زوج جوانی به نام بابک و رویا (صابر ابر و طناز طباطبایی) است که می خواهند از ایران مهاجرت کنند. دو هفته قبل از رفتن، رویا با دختری ناشناس با بازی شادی کرموردی آشنا می شود. حضور این دختر در زندگی او تغییرات و تغییراتی را در رویاها به همراه دارد. معمای حضور این دختر گمنام در زندگی آنها هر روز پیچیده تر می شود و اتفاقات عجیبی را در زندگی آنها رقم می زند. دیدن این فیلم توصیه می شود.

فیلم ایرانی تارا

ژانر: درام، اجتماعی

کارگردان: کاوه قهرمان

نویسنده: کاوه قهرمان

بازیگران: رعنا استبر، مهدی بگدال، سروش سها، نسنین فراهنی، مجید نوروزی

تارا، اولین فیلم بلند کاوه قهرمان، یکی از بهترین فیلم های ایرانی سال 1402 است. این فیلم در مورد سه مرحله متفاوت از یک زوج جوان است. تارا تصمیم بسیار مهمی می گیرد که تاثیر زیادی در زندگی آنها خواهد داشت، اما همسرش بهرام از آن کاملا بی خبر است. این تصمیم بزرگترین اتفاق فیلم است که باعث می شود گذشته، حال و آینده این زوج جوان را ببینیم. این سه بخش از زندگی آنها مانند یک رویا در هم تنیده شده است. اگر به فیلم های اجتماعی و درام ایرانی علاقه دارید حتما این فیلم را ببینید.