فونداسیون یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین محصولات آرایشی است که هر خانمی در کیت آرایش خود دارد. کرم پودر به پنهان کردن لک ها و چین و چروک های صورت از جمله چین و چروک کمک می کند و ظاهری یکدست به پوست می بخشد.

استفاده از آرایش برای روشن کردن پوست، ایجاد رنگ یکنواخت روی صورت، پوشاندن لک ها و گاهی اوقات تغییر رنگ طبیعی پوست استفاده می شود. برخی از آنها مرطوب کننده هستند، برای آرایش پیچیده تر. همچنین به عنوان ضد آفتاب یا زیرساز عمل می کند. در واقع از این محصول به عنوان قسمت اصلی زیرسازی در آرایش صورت استفاده می شود و نقش مهمی در زیبایی آرایش دارد.

کرم پودر برای انواع پوست از پوست چرب گرفته تا آکنه ساخته می شود و هر فردی بسته به نوع پوست خود می تواند از هر کدام از آنها استفاده کند. عموما خانم هایی که مرتب آرایش می کنند انواع کرم پودرها را می شناسند و کم و بیش تفاوت آن ها را می شناسند، اما آنهایی که اخیرا آرایش صورت را به رژیم زیبایی روزانه خود اضافه کرده اند، اغلب انواع کرم پودرها و تفاوت های آنها را نمی شناسند. با دانستن این همه، در ادامه به معرفی یک کرم پودر می پردازیم.

آیا کرم پودری که انتخاب می کنید برای پوست شما مناسب است؟

اگر مدتی است که صورت خود را می چرخانید و کرم پودری را که روی پوست می زنید به خوبی پوشانده اید، عیوب پوستی پنهان نمی ماند، به دلیل استفاده از کرم پودر، لایه برداری پوست و دوباره آکنه نیز خود را نشان می دهد. . شما جوش دارید، رنگ پوست مورد پسند شما نیست، پس دست خود را چک کنید.

البته شما زیرسازی خوب و مناسبی ندارید، نه به این معنا که محصول با کیفیت باشد، خیر. منظور ما این است که از کرم پودری که مناسب نوع پوست شما (پوست خشک، پوست چرب و پوست معمولی) باشد استفاده نمی کنید. در زیر با انواع کرم پودرها و تفاوت های آنها آشنا می شوید و سپس آرایش صورتی عالی را خواهید داشت.

چرا باید از کرم پودر استفاده کنم؟

پودرهای صورت به ترکیب بیشتر کمک می کنند، شاید مهم ترین دلیل استفاده از پودر صورت، ماندگاری بیشتر آرایش شما باشد. این روش کار می کند، کرم صورت به همراه رنگدانه ها و روغن های کرم پودر با آرایش شما مخلوط و حل می شود.

استفاده از یک لایه نازک کرم پودر روند کار را کند می کند و به ماندگاری بیشتر آرایش کمک می کند. پودر صورت درخشش اضافی را جذب می کند، پودر صورت به طور طبیعی جذب می شود.

انواع کرم پودر را بشناسید

کرم فریشه یا پنکیک

پنکیک یکی از انواع کرم پودر است که به صورت پودر در ظرفی تهیه می شود. معمولاً پودر فشرده یا پودر پنکیک است، اما گاهی اوقات به صورت پودر استفاده می شود.

کرم پودر تقریباً مشابه سایر کرم پودرها است همچنین ماندگاری آن نسبت به سایر انواع کرم پودر کمتر است برای استفاده از کرم پودر پنکیک باید از پد یا اسفنج مرطوب استفاده کرد تا کرم پخش شود. پنکیک ها با استفاده از یک برس یا اسفنج مرطوب به یک پایه عالی تبدیل می شوند

کرم پودر فشرده قدرت بالایی در صاف کردن سطح پوست و پوشاندن عیوب سطحی پوست دارد.

مزایای کرم پودر یا کرم فشرده

اگر پوست چرب دارید با این کرم پودرها می توانید چربی پوست خود را به خوبی کنترل کنید.

اما اگر پوست خشکی دارید از این کرم پودر استفاده نکنید. زیرا خشکی صورت را لایه برداری می کند.

این نوع کرم پودر به دلیل استحکام و پوشش کم کمترین قیمت را در بین کرم پودرها دارد.

علاوه بر این، به طور کامل و جامع با انواع پنکیک آشنا شوید و نکات مهم را در هنگام خرید آن بدانید. مقاله مرتبط (پودر فریم چیست؟)

کرم مایع پودری

پرکاربردترین و رایج ترین کرم پودر مدل مایع است. کرم پودر مایع برای هر نوع پوست و هر رنگ پوست و هر مشکل پوستی فرمول خاصی دارد و تنوع و پوشش قابل قبولی دارد. از انواع کرم پودرهای مایع می توان به کرم پودرهای مایع برای پوست های چرب، پوست های خشک و پوست های معمولی اشاره کرد.

برای زدن پودر مایع می توانید از ابزارهای مختلفی مانند برس و اسفنج استفاده کنید. این عطر با دست هم قابل استفاده است به شرطی که نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید. این محصول دارای دو نوع پوشش سبک و فول می باشد. پودر پوشش کامل برای آرایش های سنگین مانند آرایش عروس استفاده می شود. کرم پودر لایت برای آرایش روزمره و سبک ضروری است.

از جمله فواید آن می توان آن را با مرطوب کننده ها، هایلایترها و برنز کننده ها ترکیب کرد. پس از پوشاندن پوست با کرم پودر، می توان از تثبیت کننده یا فیکس کننده استفاده کرد تا ماندگاری آن بر روی صورت افزایش یابد.

کرم پودر سفت یا چسبنده

شاید کرم پودر جامد را در بازار دیده باشید. مات هستند و با چرخاندن زیر آن و خارج شدن کرم پودری قابل استفاده است.

می توانید این کرم پودر را مانند ماتیک مستقیماً روی پوست خود بمالید و با برس یا اسفنج آن را صاف کنید. کرم پودر به دلیل خشکی برای پوست های معمولی و چرب مناسب است. با این حال، می تواند روی پوست بسیار خشک مالیده شود و آن را کدر نشان دهد.

توجه داشته باشید که رنگدانه های کرم پودر جامد نسبت به سایر کرم پودرها بزرگتر است. بنابراین پوشش بالایی دارد و می تواند لک های صورت را به طور کامل برطرف کند.

بدون کرم

موس محصولی بین فونداسیون مایع و پودری است. غلظت آن کمی بیشتر از مدل مایع و کمتر از نوع پودری است. کرم موس پوشش دهی بالایی دارد و روی پوست سبک است و یا پوست را خفه نمی کند.

این محصول سطحی یکدست روی پوست ایجاد می کند و بافتی سبک و صاف روی پوست ایجاد می کند و ظاهری جذاب به پوست شما می بخشد و برای کسانی که سطح پودری سبکی می خواهند ایده آل است.

بی بی کرم در آستانه

این نوع کرم ها برای انواع پوست مناسب هستند. BB Cream مخفف (Blemish Balm) یا (Beauty Balm) است.

این نوع کرم پودر با فرمول کرمی یا کرمی ساخته می شود و علاوه بر ایجاد ماسک رنگ طبیعی، پوست شما را مرطوب کرده و به محافظت از آن مانند اثرات آنتی اکسیدانی و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش نیز کمک می کند. انواع پوستی که به خوبی کار می کنند.

انواع کرم پودر بسته به نوع پوست

پودر مخصوص پوست خشک

به طور کلی پوست های خشک به دلیل کمبود چربی تیره و کدر به نظر می رسند و به سختی نور را منعکس می کنند. کرم پودر روی پوست خشک زمانی را نشان می دهد که کاملا روی پوست بخوابد و بعد از یکی دو ساعت از بین نمی رود.

به افرادی که پوست خشکی دارند توصیه می شود قبل از استفاده از کرم پودر برای شادابی پوست خود از مرطوب کننده استفاده کنند. بیشتر پوست‌ها خشک، سخت و حساس هستند و بهترین پودرها برای پوست‌های خشک پایه‌ای چرب و مایع دارند که از خشکی و تحریک پوست جلوگیری می‌کند.

کرم پودر مخصوص پوست های چرب

پوست های چرب معمولا منافذ بیشتری دارند و براق به نظر می رسند. خرید کرم پودر نامناسب و استفاده از کرم پودری که برای پوست های چرب مناسب نیست باعث بسته شدن منافذ پوست و در نهایت شاهد کک و مک و آکنه روی پوست خواهیم شد.

بهترین راه حل برای این مشکلات خرید کرم پودر مخصوص پوست های چرب است. این محصولات معمولا به صورت مایع و جامد در دسترس هستند و حاوی ترکیباتی هستند که تولید روغن را کنترل می کنند و باعث افزایش تشکیل آکنه و جوش سر سیاه نمی شوند.

کرم پودر پوست مختلط

افرادی که پوست مختلط دارند، گونه های خشکی دارند در حالی که بینی و پیشانی آنها چرب و براق است این افراد در فصول مختلف سال تمایل به استفاده از انواع کرم پودر دارند و کرم پودرهای پایه آب بهترین گزینه برای این افراد است.

چگونه از کرم پودر استفاده کنیم؟

با یک صورت تمیز شروع کنید، سپس از یک مرطوب کننده استفاده کنید. مرطوب کننده پوست شما را نرم و لطیف می کند و آن را محکم نگه می دارد. اگر پوست چرب دارید، از مرطوب کننده های سبک یا بدون چربی استفاده کنید.

حالا مقداری پرایمر روی صورت خود بزنید. پرایمر به پر کردن منافذ بزرگ و خطوط ریز کمک می کند. این کار پوست شما را صاف تر می کند. همچنین زیرسازی پوست را آسان تر می کند. سپس با استفاده از اسفنج آرایشی یا انگشتان، کرم پودر را روی صورت بمالید تا به طور یکنواخت سطح پوست را بپوشاند.

مزایا و معایب استفاده از کرم پودر

فواید کرم پودر

نظافت نیز می تواند تاثیر مثبتی بر پوست داشته باشد و آرایش برای بیشتر زنان (و حتی مردان) اعتماد به نفس را تقویت می کند. استفاده از آرایش روشی موثر و سرگرم کننده برای پوشاندن لکه ها، بهبود رنگ پوست و بهبود ویژگی های صورت است.

لوازم آرایشی می تواند پوست را مرطوب کرده و از پوست در برابر اثرات مضر نور خورشید محافظت کند. یک لایه نازک آرایش در واقع می تواند از پوست در برابر آلاینده های موجود در هوا محافظت کند، که در غیر این صورت می تواند به منافذ نفوذ کند و باعث آسیب ناشی از خشکی، چین و چروک یا سایر اثرات پیری شود. لوازم آرایشی و سایر محصولات مراقبت شخصی در حال حاضر برای مقابله با اثرات مضر آلودگی طراحی شده اند.

حتما آرایش کنید و آن را تمیز نگه دارید، زیرا آرایش قدیمی و برس های کثیف می تواند باعث عفونت شود که بیشتر چشم ها را درگیر می کند. لوازم آرایشی را حداقل هر چند ماه یک بار عوض کنید و از لوازم آرایشی با دیگران استفاده نکنید. علاوه بر این سعی کنید با شستشوی به موقع و استفاده از پاک کننده های آرایش، آرایش برای مدت طولانی روی پوست باقی نماند.
ماخذ مقاله: https://moorashin.com/بهترین-کرم-پودر-خارجی/