فر توکار چیست و چه کاربردی دارد؟ فر وسیله ای است که در آن می توان غذا را در بسته با دمای دلخواه بین 50 تا 300 درجه پخت. در سال‌های بعد، محدوده‌های گاز به شکل تنور بود و تمام پخت و پز در آن انجام می‌شد که شعله گاز در بالا و شعله گاز در زیر آن قرار داشت. اما به دلایلی استفاده از اجاق گازهای مجهز کاهش یافته است که یکی از آنها کم حجم بودن و عدم تطابق با دکور آشپزخانه بود. به همین دلیل وجود فرهای توکار ضروری شد و کم کم وارد آشپزخانه شد. این محصول مزایا و معایبی نیز دارد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

این مدل اجاق گاز در اکثر آشپزخانه هایی با طراحی حرفه ای یافت می شود. فر توکار در جای مخصوص (کابینت، دیوار) قرار می گیرد. این نوع نصب فضای زیادی در کابینت اشغال نمی کند و آشپزخانه را مرتب و جذاب می کند. علاوه بر این، تمیز کردن فر توکار بسیار آسان است، زیرا سطوح فر داخل دیوار قرار می گیرد و ذرات و گرد و غبار روی آن نمی نشیند. فر توکار 3 مدل کاربردی دارد

اجاق برقی توکار: دارای چندین المان برقی، توری است و کاملاً با برق کار می کند.

مشعل گاز برقی: دارای مشعل برقی در بالا و شعله ای است که گاز را در زیر تابش می کند - انرژی مورد نیاز خود را از برق و گاز شهری تامین می کند (بیان).

اجاق گاز داخلی: دستگاه دارای شعله پخش گاز در پایین و پخش کننده گاز در بالا بوده و انرژی گرمایی گاز را تامین می کند.

ظرفیت فر توکار: این مدل ظرفیت های متفاوتی بر حسب لیتر دارد. حداقل ظرفیت این محصول 56 لیتر تا 90 لیتر بسته به سایز از 60*40 سانتی متر، سایز معمولی 60*60 سانتی متر و 90*60 سانتی متر می باشد که بزرگترین کوره در گاری ها می باشد.

قابلیت ست کردن: یکی از بهترین ویژگی های فر توکار قابلیت تنظیم رنگ های تکرار شونده مانند سیاه، سفید، مشکی استیل، استیل سفید و استیل است. در نمای این محصول از شیشه سکوریت یا فولاد ضد لک استفاده شده است که مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد.

ویژگی های اضافی فر توکار: با توجه به قیمت و کارایی، این دستگاه دارای ویژگی های خاصی است که به طور کلی وجود دارد، اما در همه فرها وجود ندارد، مانند: فن کنترل حرارت، ریل تلسکوپی، گوشت سنسور پروب، فن، فن خنک کننده. و سیستم خود تمیز شونده

داخل فر کابینتی چیست؟ قطعات یدکی لوازم خانگی بوش

فضای داخل اجاق گاز نیز به عنوان اجاق گاز شناخته می شود. عموماً تمام فضای داخلی با لعاب پوشانده شده است، این لعاب در برابر حرارت زیاد مقاوم است و اغلب از رنگ مشکی استفاده می شود، اما در برخی از برندها از لعاب خاکستری یا آبی نیز استفاده می شود. در لغت به آن لعاب کریستالی شفاف (آسان تمیز کردن) می گویند.

ویژگی های فر توکار در مقایسه با اجاق گازی توکار:

به دلیل فضای کمتر، سرعت پخت این دستگاه بسیار بیشتر است

فناوری بیشتر از اجاق گاز وجود دارد

ظاهری فراتر از زیبایی دارد و می توان آن را با انواع طرح ها و آشپزخانه ها ترکیب کرد

فضای کمی را اشغال می کنند

معایب اجاق های توکار:

در جای ثابتی است و قابل جابجایی نیست.

نسبت به اجاق گاز ارائه شده دارای فضای کمتر و کمتری است

مدل های گازسوز و فول گاز شرایط خاصی برای نصب دارند که در مطلبی جداگانه به سرویس فرتوکار بوش خواهیم پرداخت

پ.ن: اگر بخواهیم بگوییم اجاق گاز توکار توانسته جای اجاق گاز را بگیرد. شما می توانید با اطمینان به این سوال پاسخ مثبت دهید. و این دستگاه به سرعت جای خود را در آشپزخانه ها پیدا خواهد کرد.