امروزه سازمان ها و شرکت های زیادی به استفاده از دسکتاپ مجازی روی آورده اند. چرا که این دسکتاپ ها توانسته اند مزیت های زیادی را با خود به همراه داشته باشند. در VDI، دسکتاپ کاربران بر روی سرورهایی که در دیتاسنتر وجود دارند، ایجاد می شوند. همچنین تمامی فایل های موجود به جای اینکه بر روی دسکتاپ ذخیره شوند، بر روی فضایی به نام File Server ذخیره می‌گردند. پس می توانیم اینطور بیان کنیم که دسکتاپ مجازی از این قابلیت برخوردار است تا از درز اطلاعات نهایت جلوگیری را به عمل بیاورد. امنیت این دسکتاپ ها از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین علت می خواهیم در این مطلب شما را با افزایش امنیت دسکتاپ مجازی آشنا کنیم. پس تا انتهای این مطلب دنبال کننده ما باشید.

اهمیت امنیت دسکتاپ مجازی

دو نوع زیر ساخت وجود دارد: 1- زیر ساخت های سنتی 2- زیر ساخت های مدرن یا مجازی

مقاله مرتبط: مزایای خرید سرور مجازی با هارد Ssd

در زیر ساخت های سنتی یک سری از موارد وجود دارند که باعث می شوند اطلاعات به خطر بیفتند؛ در زیر ساخت های مجازی نیز همین اتفاق میفتد. یعنی گزینه هایی وجود دارند که می توانند باعث به خطر افتادن امنیت اطلاعات شوند. از جمله مواردی که باعث خواهند امنیت این دسکتاپ ها به خطر بیفتند، می توانیم به گزینه های زیر اشاره کنیم:

· باج افزارها

· ویروس ها

· دانلودهای ناخواسته

· Social engineering

· آسیب پذیری های متداول

· بد افزارها

· و دیگر خطرهای امنیتی

در صورتی که از دسکتاپ مجازی یا VDI به درستی استفاده شود، امنیت افزایش پیدا می کند. در واقع پیاده سازی شدن استاندارد این دسکتاپ ها همراه با خود امنیت را دارند. با وجود استانداردسازی ها، به موارد دیگری نیز برای ایجاد امنیت نیاز خواهد بود که از جمله آن ها می توانیم به آنتی ویروس اشاره داشته باشیم. در ادامه توضیحات جامع تری را در رابطه با آنتی ویروس به شما ارائه خواهیم داد.

انتخاب آنتی ویروس مناسب؛ برای افزایش امنیت دسکتاپ

یکی از مواردی که شما با کمک آن می توانید امنیت دسکتاپ مجازی را خودتان افزایش دهید، انتخاب یک آنتی ویروس مناسب است. انتخاب انتی ویروس نه تنها برای دسکتاپ مجازی، بلکه برای هر پلتفرمی از اهمیت بالایی برخوردار است.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات ویژه ای را در رابطه با افزایش امنیت دسکتاپ مجازی در اختیار شما قرار دهیم. امروزه استفاده از این نوع زیر ساخت ها در مقایسه با زیر ساخت های سنتی افزایش ویژه ای داشته است و می تواند مزیت ها و امتیازات بیشتری را از خود به نمایش بگذارد.