مزایا و معایب استفاده از گرمایش الکتریکی

همانطور که می دانید در فصل زمستان به وسایل گرمایشی مانند بخاری برقی و بخاری برقی نیاز خواهیم داشت. با پیشرفت تکنولوژی، بشر هر روز به موفقیت های زیادی در طراحی و ساخت این محصول دست می یابد. بخاری برقی امروزه انواع مختلفی دارد که با استفاده از آنها می توانید میزان گرمای لازم را برای منزل، محل کار و ... خود تامین کنید.

بخاری نفتی یکی از وسایل گرمایشی قدیمی است، اما امروزه بخاری های نفتی جای خود را به شومینه مدرن، بخاری گازی، بخاری برقی، بخاری برقی و مانند آن داده است. گروه ونداد تدیز در این مطلب قصد دارد اطلاعات و آگاهی شما را در مورد بخاری برقی که به بخاری برقی نیز معروف است افزایش دهد.

بخاری برقی چیست؟

کوره برقی یکی از سیستم های گرمایش کوچک و قابل اعتماد است که برق را به انرژی حرارتی تبدیل می کند. این نوع کوره ها اغلب دارای لوله سفالی هستند که با سیم نازکی پوشیده شده است. در بخاری برقی انرژی گرمایی به کمک المنت تولید می شود و باعث گرم شدن دیگ می شود به همین دلیل فرآیند گرم شدن محیط نیز پس از مدتی انجام می شود.

چگونه کار می کند

\"
نور بخاری برقی به المنت الکتریکی استفاده شده در سیستم آن یعنی المنت برقی که روی آن کار می کند بستگی دارد. علاوه بر این، اجزای الکتریکی در سیستم آن شامل مواردی مانند مقاومت ها و سیم های نیمه هادی نازک است که از مقاومت گرفته می شود. در این فرآیند، الکتریسیته وارد مقاومت می شود و سپس به سیم منتقل می شود که انرژی الکتریکی را به انرژی حرارتی تبدیل می کند و باعث گرم شدن خاک رس یا آجر می شود. در این صورت گرما به محیط منتقل شده و دمای محیط در حد متوسط ​​خواهد بود.

بخاری برقی یا انواع بخاری برقی

بخاری برقی انواع مختلفی دارد که در این قسمت قصد داریم شما را با انواع بخاری برقی آنها آشنا کنیم:

پنکه

این نوع بخاری برقی تنها دارای یک عنصر می باشد. این عنصر هوای اطراف را گرم می کند. علاوه بر این فن این بخاری ها اثر انتقال هوای گرم به محیط بیرون را دارد. اگر این دستگاه بیش از حد گرم شود، به دلیل وجود سنسور دما، به طور خودکار خاموش می شود. امروزه این نوع بخاری دارای فن های متعدد می باشد.

روشن

برخی از انواع شومینه با عناصر زیاد همیشه سطحی براق در پشت خود دارند. لطفا توجه داشته باشید که حرارت خروجی بخاری های تابشی به تعداد عناصر نور در آنها بستگی دارد. بخاری های تابشی برای اتاق هایی با جریان هوا مناسب هستند و برای گرمایش مستقیم استفاده می شوند. چنین بخاری بدون سر و صدا کار می کند.

کنوکتور

این نوع بخاری دارای المنت و فن می باشد یعنی وقتی فن خاموش است می تواند محیط را گرم کند و بدون سروصدا محیط را گرم می کند اما این نوع گرمایش به کمک بهتر خواهد بود. پنکه بنابراین می توان گفت که کنوکتور شبیه بخاری برقی با فن و تابش است. بهترین نوع این نوع بخاری برقی بخاری پارس خزر، بخاری فلر و بخاری برفاب می باشد که می توانید بنا به سلیقه و نیاز خود در بازار خریداری کنید.

معایب و مزایای بخاری برقی یا بخاری برقی

برای خرید بخاری برقی باید ویژگی ها، معایب و مزایای آن را بررسی کرد. این دستگاه به دلیل ابعاد کوچک قابل حمل بوده و فضای کمی را اشغال می کند. اما با توجه به این موارد ذکر شده دارای معایبی نیز می باشد که استفاده از اجاق های برقی را توجیه نمی کند. برخی از این معایب در زیر ذکر شده است:

انرژی و برق زیادی مصرف می کند که از گرمایش گاز گرانتر است.

توانایی گرم کردن دنیای بزرگتر با ارتفاع زیاد را ندارد.

اگر مواد بسیار داغ باشند، خطر آتش سوزی زیاد است و چیزی برای جلوگیری از آتش سوزی در حرارت وجود ندارد.

مالودور

عوارض برای بدن

بخاری های برقی این قابلیت را دارند که محیط را به طور کامل گرم کنند. به همین ترتیب، دلایل مختلفی برای بوی بد بخاری برقی وجود دارد که می توان آن را به مشکلات داخلی، یعنی سوختن یا خرابی قسمت گرمایش نسبت داد.

یا چیز عجیبی روی آن گذاشته اند و بو می دهد. در صورت وجود چنین مشکلاتی باید سریعا موتور الکتریکی بررسی شود.

یکی از خطرات گرمایش الکتریکی برای بدن انسان سرطان پوست است. البته باید بدانید که این بیماری در صورت تماس مستقیم پوست با گرمای بخاری های برقی به وجود می آید. لازم به ذکر است که نمی توان با اطمینان گفت که آیا این عوارض برای همه اتفاق می افتد یا خیر. اما در بیشتر موارد این اتفاقات رخ داده است.

دلیل روشن نشدن بخاری برقی چیست؟

اگر این مشکل را دارید بهترین کار این است که سیم کشی وسایل برقی را بررسی کنید و پس از اطمینان از وصل بودن تجهیزات به برق، اما روشن بودن بخاری، خروجی را با فازمتر چک کنید. در پریز برق وجود دارد، اگر چنین است، سایر اجزا مانند دو شاخه و سیم های اتصال را بررسی کنید.

در صورت مشاهده هرگونه تخلف از موارد فوق، ما شما را تشویق می کنیم که برای اصلاح و رفع عارضه اقدام فوری انجام دهید. البته در نظر داشته باشید که در برخی موارد ممکن است مشکل ناشی از هیچ یک از موارد فوق نباشد. بلکه علت خرابی بخاری ممکن است مربوط به کلید روشن/خاموش دستگاه باشد که در این صورت قابل تشخیص است. اما اگر نمی توانید آن را تشخیص دهید، با کمک آمپرمتر می توانید دستگاه را خاموش و روشن کنید و فلش آمپرمتر را بررسی کنید. در حالت روشن به بی نهایت می رود و در حالت خاموش روی صفحه می ماند. در این صورت می توان گفت که کلید سالم است و باید از نکات موجود در هر قسمت از دستگاه، مشکل را تایید کرد.

روش خرید یا ساخت

اگر می خواهید بخاری برقی بخرید راه های مختلفی وجود دارد. با مراجعه به سایت های معتبر می توانید به صورت مجازی در منزل به بازار دسترسی داشته باشید و تمامی محصولات را مشاهده کرده و محصول مورد نظر را خریداری نمایید.

خرید اینترنتی مزایای خود را دارد. این مزایا می تواند از شر ترافیک سنگین و مکان های شلوغ خلاص شود. در این صورت به راحتی می توانید با چند کلیک در گوگل تمامی محصولات و قیمت ها را بررسی و مقایسه کنید و تصمیم نهایی را بگیرید. قبل از خرید می توانید از مشاوره کارشناسان برای ارائه بهترین پیشنهاد استفاده کنید. قبل از خرید بهتر است اندازه و شکل بخاری برقی را در نظر بگیرید.

متن کامل مقاله را بخوانید: https://www.entekhabcenter.com/قیمت-بخاری-برقی