راز افرادی که می توانند ارتباط برقرار کنند چیست؟ این در مورد انتقال پیام است. در ادامه این مقاله یاد می گیریم که چگونه گفتار خود را تقویت کنیم و واضح تر صحبت کنیم. رهبران تجاری به ارتباطات اهمیت زیادی می دهند. اگر می خواهید به طور موثر ارتباط برقرار کنید، دانستن اینکه چه چیزی باید بگویید و چگونه آن را بگویید، کلیدی است. با این حال، یکی از مهمترین جنبه های ارتباط کلامی، نحوه صحبت کردن است. 11 روش زیر به شما کمک می کند تا مهارت های گفتاری خود را بهبود بخشید.

اهمیت تأثیر گفتار و بیان در زندگی

فن بیان و ارتباطات چیزی نیست که این روزها مد شده باشد! بر خلاف نظر برخی که معتقدند چند سالی نیست که مردم خوب حرف زدن را یاد گرفته اند تا کلمات را بر عرش بنشانند، اهمیت حرف زدن از همان روزهای اولی که مردم می توانند حرف بزنند. . موفقیت، احساس

با این حال، گفتار به سرعت به مفهومی که ما می شناسیم تبدیل نشد. اولین کتابی که به تفصیل در مورد گفتار و آموزش آن نوشته شده است به 4500 سال پیش برمی گردد. البته بیشتر تکنیک هایی که در مورد هنر تاثیرگذاری کلمات و اقناع می دانیم در ص. E. ک. می توان آن را به فیلسوف یونانی ارسطو در 1000 پس از میلاد ردیابی کرد. نکته جالب در مورد آموزه های ارسطو این است که آنها بی انتها هستند و سخنرانان مشهوری مانند جان اف کندی و مارتین لوتر کینگ جونیور از تکنیک های مشابهی برای افزایش تاثیر سخنرانی های خود استفاده می کردند و این نکات امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. منسوخ شده

اما چرا باید در کلام یاد بگیریم؟ حداقل به این 3 دلیل، همه باید فنون مذاکره و متقاعدسازی را بدانند:

تقریباً همه خود را در موقعیتی از زندگی می بینند که باید از طرف گروهی صحبت کنند، می خواهند از عقیده خود دفاع کنند یا کسی را متقاعد کنند. بنابراین بهتر است برای این روز آماده شویم.

توانایی صحبت کردن در جمع و مهارت های ارتباطی از همه مهمتر است و رتبه ها و ترفیعات بر اساس مهم ترین مهارت ها برای کارمندان در هر موقعیتی که باید کسب کنند، داده می شود.

تاثیر کلمات و توانایی متقاعد کردن دیگران بدون توجه به موقعیت اجتماعی شما می تواند تفاوت بزرگی در کار، زندگی یا حتی جهان شما ایجاد کند.

همه ما با افرادی برخورد کرده‌ایم که صدایشان خیلی خشن، ظریف یا مصنوعی است. صحبت برخی افراد آنقدر زشت است که پیام را کاملاً خراب می کند. می توانید کیفیت، لحن، بیان و صدای خود را در چند مرحله بهبود بخشید. فقط باید چند تکنیک ساده را بدانید و به کار ببرید. از این فرصت برای تقویت صدای خود، توانایی خود در متقاعد کردن مردم و تعهد خود به متنی که می خوانید استفاده کنید. این بدان معنی است که کسب و کار و رضایت مشتری شما افزایش می یابد و خدمات شما را بیشتر به دیگران توصیه می کنند. حتی با آن، می توانید یک مکالمه عالی داشته باشید.

1. در مورد مطالعه صحبت کنید

صریح صحبت کردن - تقویت قدرت بیان

مهم نیست که چقدر بلند یا سریع صحبت می کنید، وضوح کلید موفقیت شماست. شنونده باید بتواند همه کلمات را بشنود، بنابراین هر عبارت نامشخصی می تواند این وضوح را از بین ببرد. با تلفظ صحیح کلمات، درست صحبت کردن را تمرین کنید. کیتی شوارتز، مدیر دورهام، در یک کارگاه آموزشی در مورد بهبود مهارت های صحبت کردن و تقویت هنر سخنرانی برای مشاغل که در کالیفرنیای شمالی برگزار شد، به نکته مهمی اشاره کرد: "یکی از کارهایی که می توانید برای افزایش درک گفتار خود انجام دهید، "کم کردن سرعت" است. مردم زمانی که نگران هستند یا نمی دانند چه بگویند، تمایل دارند سریع صحبت کنند. او همچنین می گوید: «صحبت کردن نه تنها درک شنونده را از آنچه می گویید بهبود می بخشد، بلکه باعث می شود اعتماد به نفس و آرام به نظر برسید. "معیار خوبی برای قضاوت در مورد کیفیت سرعت صحبت کردن شما وجود دارد. فرض کنید در حال خواندن یک شماره تلفن هستید، این باید شخصی باشد که گوش می دهد. می توانید آن را در اینجا یادداشت کنید. برای تمرین سرعت صحبت کردن، یک رشته طولانی از اعداد را بخوانید و بنویسید. این تکنیک برای رسیدن به ریتم آهنگ عالی است و بنابراین می توانید روی کلمات تأثیر بگذارید.

2. با قاطعیت صحبت کنید

"اوه...، سلام به همه...، اسم من اوه...، آمنه است."

متأسفانه باید بگویم که در ادامه این سخنرانی کسی گوش نمی دهد. این مثال نشان می دهد که چگونه عدم اعتماد به نفس می تواند هر چیزی، به خصوص صدای شما را خراب کند.

احساس کنید آنچه می گویید متعلق به شماست. با تمام اعتماد به نفس دنیا صحبت کنید. فرض کنید می خواهید چند قطعه جامد را با کاراته بشکنید. کمی تردید باعث می شود دست های شما به جای بلوک بشکند

3. آنچه را که می گویید باور کنید

در حالی که نکته قبلی در مورد اعتماد به نفس در صحبت کردن است، این نکته زهرا شیرحمدی در مورد ارتباط با چیزی است که در مورد آن صحبت می کنید: شما باید آنچه را که می گویید باور کنید.

وقتی با اشتیاق صحبت می کنید مردم تفاوت را احساس می کنند. گاهی اوقات این واقعیت بسیار ظریف و تا حدی نامرئی است، اما در واقع وقتی در متن شما طنین انداز می شود، صدای شما معتبرتر و قانع کننده تر به نظر می رسد، راهی برای تقویت قدرت بیان است.

4. دست از خودخواهی بردارید

تقویت فن بیان: یادگیری از دیگران

مایک تایسون تاس:

در زندگی باید متواضع باشید، اگر متواضع نباشید زندگی شما را تحقیر می کند.

برای تقویت این موضوع، می توانید با افرادی که بهتر از شما هستند معاشرت کنید. با بودن در کنار آنها می توانید درس های زیادی بیاموزید و مهارت های خود را ارتقا دهید. در کلاس ها و کارگاه هایی که توسط افرادی بهتر از شما ایجاد شده است شرکت کنید. به تجربیات آنها گوش دهید، ممکن است دشوار باشد، اما به شما کمک می کند تا پیشرفت کنید.

5. با صدای خود ملایم باشید

ملایمت - قدرت کلام را تقویت می کند

بر خلاف گیتار، پیانو یا درام، صحبت کردن، ساز شما بدن شماست. تماشا کنید که چگونه نوازندگان حرفه ای سازهای خود را حفظ می کنند. آنها با وسواس آن را تمیز می کنند، از آن محافظت می کنند، قسمت های شکسته آن را تعمیر می کنند و آن را به خوبی نگهداری می کنند و راحت نگه می دارند.

چگونه از ابزار کار خود استفاده می کنید؟ برای حفظ، مراقبت و محافظت از طراوت آن چه می کنید؟

برای محافظت از صدای خود این نکات را دنبال کنید:

نفس عمیق بکشید و از الگوهای تنفسی مناسب استفاده کنید تا اولین قدم های خود را در این مسیر امن بردارید. کیت دوور، موسس Total Voice، می‌گوید: "تنفس کم عمق مناسب با قفسه سینه به جای تنفس عمیق شکمی می‌تواند صدای شما را ضعیف و وحشتناک کند و تارهای صوتی شما را تارهای صوتی فشار بیاورد. همچنین وجود دارد." زمانی که احساس اضطراب، استرس یا وحشت دارید، به یاد آوردن نفس عمیق کشیدن کمی دشوار است، اما تنفس آهسته می تواند به عمیق تر شدن صدای شما کمک کند و اعتماد به نفس بیشتری به شما بدهد.

حتما با فواید آب آشامیدنی آشنا هستید. من زیاد آب میخورم. دیور می گوید: «هیدراته نگه داشتن بدن به کیفیت صدای شما کمک زیادی می کند. اگر در طول روز قهوه، نوشابه یا نوشیدنی های الکلی می نوشید، تارهای صوتی شما ممکن است رطوبت مورد نیاز برای تولید بهترین صدای خود را نداشته باشند. او همچنین می‌گوید: «تارهای صوتی باید انعطاف‌پذیری خوبی داشته باشند، زیرا با سرعت بالایی ارتعاش می‌کنند». تارهای صوتی زنان به طور متوسط ​​200 بار در ثانیه می لرزد، در مردان این میزان در حدود 120 بار در ثانیه است. با هر وعده غذایی آب بنوشید. یک بطری کوچک آب پر کنید و به طور منظم آن را بنوشید. این مقدار آب ممکن است زیاد به نظر برسد، اما باید بدانید که اکثر مردم کمتر از نیاز خود آب می نوشند.

از فریاد زدن بپرهیزید. شوارتز می گوید: "عشق برای تیم مورد علاقه شما فریاد می زند." باید بگویم قطعا برای تارهای صوتی شما خوب نیست. فریاد زدن می تواند آنها را بیگانه کند و صحبت کردن را برای شما دشوار کند. در بدترین موارد، جیغ زدن می تواند منجر به تارهای صوتی و پارگی تارهای صوتی شود.

حداقل 7 ساعت در روز بخوابید. صدای خسته می تواند بد به نظر برسد. خستگی برای صدای شما نیز مضر است.

زمزمه نکنید این کار صدای شما را با مشکل مواجه می کند و تارهای صوتی شما کشیده می شود.

6. بدانید کجا نشسته اید یا ایستاده اید

Dever معتقد است که نحوه نشستن یا ایستادن شما نیز می تواند بر گفتار شما تأثیر بگذارد. صاف ایستادن یا نشستن به شما این امکان را می دهد که بهتر نفس بکشید و صدای شما قدرت بیشتری برای نفوذ دارد. کمی تکان دادن سر مفید است. اگر چانه خود را بالا بیاورید و سر خود را کمی کج کنید، می توانید صدای خود را کاهش دهید و صدای خود را بهتر بشنوید. او گفت: «اگر شانه هایت به هم نزدیک باشد و سرت خم باشد، قدرت صدایت را خیلی از دست می دهی.

7. مراقب صدای خود باشید

شوارتز می‌گوید: «معمولاً صدای بلند یا خیلی پایین ناشی از اضطراب یا ناامنی گوینده است». استفاده از لحن صحیح صدا به شما در برقراری ارتباط بهتر کمک می کند. با گفتن «آه-ها» (همان عبارتی که به جای «بله» به دوستتان می‌گویید، می‌توانید بهترین سطح صدایتان را پیدا کنید. شوارتز معتقد است که صدای شما هنگام صحبت کردن باید با "A" همخوانی داشته باشد.

8. خودتان را آماده کنید

تکنیک های گفتاری را تقویت کنید - صحبت کردن را تمرین کنید

شاید باور نکنید، اما یک قهرمان دوی المپیک حداقل 3 ساعت وقت صرف گرم کردن تمام اعضای بدن خود می کند تا اینکه رکورد جهانی را بشکند. راستش را بخواهید به جایی رسیده ام که قبل از راه رفتن باید بدنم را گرم کنم وگرنه ماهیچه های پشت پاهایم درد می کند.

آمادگی لازم است. برای بهبود گفتار خود، هر روز صبح صدای خود را شروع کنید. ماهیچه های صورت خود را آب و هوا کنید. برنامه های خود را بدون نظم اجرا کنید. یکی از تمرین‌هایی که می‌توانید برای گرم کردن تارهای صوتی خود انجام دهید این است که لب‌های خود را با وزش هوا روی آن‌ها ارتعاش دهید (برای آشنایی با این تمرین، ویدیوهای رول لب را به صورت آنلاین جستجو کنید). عضلات گردن خود را شل کنید. تمرینات تنفسی خود را انجام دهید. حتی اگر زمانی را برای گرم کردن صدای خود صرف نمی کنید، هر روز صبح 5 دقیقه برای آماده سازی صدای خود صرف کنید. این تکنیک برای صدای شما عالی است و برای سلامتی شما مفید است. اگر فکر می کنید این ترفند هنوز احمقانه است، توجه داشته باشید که سلین دیون که سال ها تجربه خوانندگی دارد و در کار خود بسیار موفق است، همچنان هر روز صبح را با این تمرینات اولیه شروع می کند.

9. بدون آمادگی شروع به مطالعه کنید

در موسیقی، توانایی خواندن یک نت (که تا به حال ندیده اید) و نواختن آن با ساز را «بداهه» می گویند.

برای پروژه های بزرگ، مانند دوبله سخنرانی های طولانی یا کتاب های صوتی یا فیلم های آموزشی، خواندن چندین بار متن قبل از شروع کار می تواند اتلاف وقت باشد. درعوض، می‌توانید در اولین بار خواندن جمله را تمرین کنید. هماهنگ کردن دهان و چشمانتان ممکن است کمی طول بکشد، اما این مهارت با مرحله بعدی که در مورد آن صحبت خواهیم کرد به خوبی مرتبط است.

10. تمرین کنید

برای تقویت قدرت بیان باید تمرین کنید. در حالی که دیگران بارها اهمیت تمرین برای به دست آوردن نتیجه را توضیح داده اند، ما در مورد آن صحبت می کنیم. بهترین هنرمندان دوبله می توانند هزاران کلمه را بدون اشتباه بیان کنند، اما سال ها طول می کشد تا در این مهارت مهارت پیدا کنید. تمرین از شر ایرادات خلاص می شود و صداپیشگان از این طریق موفق می شوند.

خیلی زود وارد ویدیو خواهید شد و خواندن و صحبت کردن شما به هم متصل و غیر قابل اشتباه خواهد بود. به این ترتیب در زمان صرفه جویی می کنید، کار خود را بهبود می بخشید، از مهارت های خود بهره مند می شوید و تاثیر کلام خود را افزایش می دهید.

11. آرام باشید

شاید این آخرین نکته آموزش فن بیان زهرا شیراحمدی باشد، اما مهم ترین موضوع است. چرا زیرا اگر تازه‌تر باشید، هر سخنرانی یا امتحانی می‌تواند آخرین جلسه شما باشد. پس همه چیز به همین چند دقیقه یا چند ثانیه بستگی دارد و این مشکل شما را نگران می کند. نفس عمیق بکشید و لبخند بزنید (می توانید آن را از بلندگو بشنوید). به توانایی های خود ایمان داشته باشید و بدانید که مهم نیست چه اتفاقی می افتد، مهم این است که تمام تلاش خود را بکنید.