به دنبال دندانپزشک اطفال مناسب برای کودک خود هستید؟ به نظر شما یک دندانپزشک اطفال خوب چه ویژگی هایی دارد؟ همانطور که می دانید بچه های بریار روحی لطیف و حساس دارند و اغلب از رفتن به مطب می ترسند و در ذهن کوچک خود فکر می کنند که اتفاق بدی خواهد افتاد.

حالا اگر به دندانپزشکی مراجعه کنند برایش خیلی سخت تر است و می ترسد. بنابراین، باید به دنبال مکانی باشید که کودک شما احساس آرامش کند و استرس نداشته باشد.

اما باید ببینید یک دندانپزشک خوب چه ویژگی ها و الزاماتی دارد که می توانید با اطمینان به آنها مراجعه کنید:

پذیرش صحیح کودک توسط دندانپزشک:

همانطور که گفته شد، مراجعه به دندانپزشک برای بزرگسالان دشوار است. چه رسد به بچه هایی که این لحظه را درک نمی کنند. بنابراین، بسیار مهم است که دندانپزشک هنگام ورود کودک شما را درمان کند. تا در محیط اطراف خود احساس راحتی کنند

رفتار مثبت و مهربانانه:

دندانپزشک اطفال باید به بهترین شکل ممکن با کودک برخورد کند و او را با وسایلی که استفاده می کند آشنا کند تا از وسایل نترسد. همچنین باید روش صحیح مسواک زدن را در وصف کودک به او آموزش دهد تا بتواند از دندان هایش مراقبت کند.

دندانپزشک باید صبور باشد

کودکان به راحتی زیر دست یک دندانپزشک بزرگسال قرار نمی گیرند و می توانند بسیار سرزنده باشند. بنابراین بسیار مهم است که دندانپزشک تحمل بالایی نسبت به این مشکل داشته باشد و بتواند شرایط را طوری مدیریت کند که کودک عصبانی و نگران نشود.

دندانپزشک خنده دار:

دندانپزشک کودک شما می خندد و اجازه می دهد کودک شما در طول امتحان بخندد و بازی کند، هر کاری را که در طول امتحان انجام می دهد با لبخندی شاد مسخره می کند تا کودک احساس بهتری داشته باشد و به اتاق بازی بیاید.

مناسب برای کودکان خاص:

برخی از کودکان هستند که در شرایط مختلفی زندگی می کنند و باید آنها را در نظر بگیریم و همکاری لازم را با خانواده کودک انجام دهیم. از این دسته می توان کودکانی را که مشکل راه رفتن دارند و یا از عصا و ویلچر استفاده می کنند، قرار داد.

دندانپزشکان اطفال باید در شرایطی زندگی کنند که پاسخگوی نیاز این افراد باشد تا بتوانند درمان خود را به راحتی انجام دهند.

خلقت برای شفا:

یک دندانپزشک خوب باید بتواند کودک را آرام کند و مدت درمان باید به گونه ای باشد که کودک خلاقیت ذهنی داشته باشد و با درمان همکاری کند.

همیشه در دسترس:

دندانپزشک اطفال مناسب باید در دسترس باشد زیرا ممکن است کودک در تعطیلات به دندانپزشک نیاز داشته باشد و شماره تلفن و کلینیک دندانپزشکی 24 ساعته را در اختیار خانواده بیمار قرار دهد تا در صورت بروز مشکل سریعاً بیمار را پیدا کرده و مشکل او را حل کنند. زیرا آستانه تحمل درد برای کودکان بسیار دشوار است.

اطلاعات مورد نیاز برای والدین کودک:

دندانپزشک باید تمام معاینات و تصاویر کودک را به دقت بررسی کند، سپس مدت زمان درمان و هزینه های خرج شده در این راه را برای خانواده بیمار توضیح دهد، به تمام سوالات والدین پاسخ دهد و به آنها زمان کافی بدهد.

دارای تخصص در اطفال:

یک دندانپزشک اطفال مانند سایر دندانپزشکان یک دوره عمومی را می گذراند، اما به خاطر دانش خود به دنیای کودکان کشیده می شود و در این مدت روی موضوعاتی مانند:

پوسیدگی دندان در کودکان

عوارض شیردهی در شب

انگشت مکیدن

پوسیدگی دندان در اثر رشد دندان های شیری ایجاد می شود

این امر به خوبی شناخته می شود و گذراندن دوره های آموزشی روش های درمانی کودکان و کسب اطلاعات از روانشناسان کودک چیزی است که دندانپزشک اطفال باید از آن آگاه باشد.

نقشه اداره:

مطب های دندانپزشکی کودکان باید با بزرگسالان متفاوت باشد و از رنگ هایی استفاده شود که کودکان دوست دارند. تصاویر شخصیت های کارتونی نیز می تواند آنها را جذب کند. صندلی های رنگارنگ اتاق انتظار فضای خوبی را برای کودک ایجاد می کند و حواس کودک را پرت می کند و به او این احساس را می دهد که محیط بازی فرا رسیده است و دیگر اضطرابی نخواهد داشت.

بعد از معاینه و درمان کودک می توانید به او هدیه بدهید تا هم خاطره خوبی از آن روز داشته باشد و هم دفعه بعد با لذت بیشتری به مطب بیاید.

استفاده از روش های بیهوشی برای برخی از کودکان:

برخی از دندانپزشکان برای معاینه و درمان باید کودک را بیهوش کنند تا بتوانند کار خود را راحتتر انجام دهند. این امر در مورد کودکانی که همکاری لازم را ندارند یا کوچک هستند و توانایی همکاری ندارند صدق می کند. بنابراین دندانپزشک اطفال از طرف او این تصمیم را می گیرد و ربطی به نادانی و غیرحرفه ای بودن او ندارد.

او این کار را با هدف آرامش و آرامش کودک شما انجام می دهد تا در طول درمان مزاحمتی برای او ایجاد نشود. اما قبل از آن با دندانپزشک صحبت کنید و تمام اطلاعات لازم را از او بگیرید تا فرزندتان را با خیال راحت در دستان او بسپارید.

در قسمت زیر یکی از دندانپزشکان خوب را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید از این مجموعه خدمات برای داشتن دندان هایی زیبا برای کودک خود استفاده کنید.

متن کامل مقاله را بخوانید: https://drsheidaclinic.com/kids-dentist/