نحوه نصب درایور چاپگر کانن

پرینترهای لیزری کانن و پرینترهای جوهرافشان کانن را می توان یکی از پرکاربردترین و پرمصرف ترین چاپگرها در بین برندهای موجود در بازار دانست. با توجه به کیفیت و عملکرد تجهیزات برند کانن، این محصولات به طور فزاینده ای در محیط های خانگی، اداری و تجاری محبوب می شوند. اگر شما نیز از این چاپگرها استفاده می کنید یا به تازگی چاپگر Canon خریداری کرده اید، باید نحوه نصب درایور چاپگر Canon را یاد بگیرید.



نصب درایور چاپگر کانن در ویندوز 7 از روی سی دی

اگر سیستم عامل شما ویندوز 7 است و می خواهید یک چاپگر کانن روی آن نصب کنید، می توانید از سی دی همراه چاپگر استفاده کنید. در این بخش، راه‌های نصب چاپگر کانن با استفاده از سی‌دی و افزودن آن به سیستم چاپگر را مورد بحث قرار داده‌ایم:

سی دی درایور چاپگر را در درایو DVD-ROM رایانه خود قرار دهید. رایانه شما باید این را تشخیص دهد و به طور خودکار درایورهای چاپگر را راه اندازی کند. منتظر بمانید تا مراحل نصب شروع شود. اگر اتفاقی نیفتاد، روی نماد «رایانه من»، درایو CD-ROM و پوشه‌ها [PCL] یا [UFRII] -> [uk_eng] کلیک کنید. برای شروع فرآیند نصب، روی [Setup.eke] دو ضربه سریع بزنید. مراحل نصب شروع می شود و درایورهای لازم به طور خودکار بر روی رایانه شما نصب می شوند.



اگر عملکرد Autorun کار نمی کند، برای افزودن چاپگر Canon خود به دستگاه های موجود در رایانه و نصب درایورهای آن در ویندوز 7، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- از قسمت Start گزینه Devices and Printers را انتخاب کنید.

۲- روی دکمه «افزودن چاپگر» در سمت چپ و بالای پنجره باز شده کلیک کنید.

اضافه کردن چاپگر در ویندوز 7

3- اگر نمی خواهید به هیچ شبکه ای متصل شوید، گزینه «افزودن چاپگر محلی» را انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید چاپگر خود را با شبکه بی‌سیم یا بلوتوث به رایانه متصل کنید، روی «افزودن چاپگر شبکه، بی‌سیم یا بلوتوث» کلیک کنید. در اینجا گزینه اول را انتخاب می کنیم.

افزودن یک چاپگر محلی 4. در این مرحله، پنجره "انتخاب درگاه چاپگر" ظاهر می شود. پورت چاپگر اتصالی است که به رایانه امکان تبادل اطلاعات با چاپگر را می دهد. تنظیمات این صفحه را به صورت پیش فرض نگه دارید و روی دکمه «بعدی» کلیک کنید.

پورت چاپگر را انتخاب کنید

5- در این مرحله پنجره «Install Printer Driver» ظاهر می شود. برای بسیاری از سیستم عامل ها، درایورهای مختلفی وجود دارد. اما اگر نمی توانید نسخه مورد نظر را پیدا کنید و درایورهای موجود در آن برای شما کار نمی کنند، باید به دو گزینه "Windows Update" و "Have Disk" بروید. اگر سی دی سازگار با چاپگر خود دارید، از گزینه "Have Disk" استفاده کنید و آدرس درایورهای نصب شده را وارد کنید. اگر به هر دلیلی نتوانستید درایورها را پیدا کنید، روی گزینه "Windows Update" کلیک کنید.

6- در پنجره بعدی بدون هیچ تغییری برای همیشه اجرا می کنیم کادری با عنوان "نام چاپگر را تایپ کنید" ظاهر می شود نام مورد نظر خود را وارد کرده و روی "بعدی" کلیک کنید. توجه داشته باشید که چاپگر شما پس از نصب با این نام نمایش داده می شود

7- پس از نصب، با باز شدن پنجره ای به نام Printer Sharing از شما سوال می شود که آیا می خواهید چاپگر Canon خود را به اشتراک بگذارید.

اگر تیک "Do not share this printer" را بزنید، به این معنی است که نمی خواهید دستگاه خود را به اشتراک بگذارید. اما اگر غیر از این باشد، با فعال کردن گزینه Share this printer to other on your network can find and use، کادر پایینی به عنوان «Share name» فعال می شود. برای اینکه دیگران شما را پیدا کنند، باید نام خود را انتخاب کنید. البته می توانید از نام دستگاه پیشنهادی نیز استفاده کنید. این نام برای سایر کاربران شبکه نمایش داده خواهد شد.



در نهایت روی "Next" کلیک کنید.

اشتراک پرینتر در ویندوز 7

8- در مرحله آخر موفقیت نصب شما اعلام خواهد شد. می توانید چاپگر Canon خود را با کلیک کردن روی "Print Test Page" تست کنید. همچنین می توانید چاپگر خود را در پوشه "درایور و چاپگر" مشاهده کنید.

یک صفحه آزمایشی چاپ کنید



نصب درایور چاپگر کانن در ویندوز 10 با استفاده از سی دی

همانطور که ما از همین فرآیند برای نصب چاپگر در ویندوز 7 استفاده کردیم، روی ویندوز 10 نیز کار می کنیم. ما سی دی را در دستگاه قرار می دهیم تا درایورها به طور خودکار نصب شوند. با این حال، به دلیل تفاوت بین ویندوز 10 و ویندوز 7، برای افزودن چاپگر به ویندوز 10 مراحل زیر را دنبال کنید:

1- از منوی «شروع» گزینه «تنظیمات» را انتخاب کرده و وارد قسمت «ابزار» شوید.

تنظیمات ویندوز 10

2- برای جستجوی چاپگر مورد نظر بر روی "Add a printer or scanners" کلیک کنید.

یک چاپگر یا اسکنر به ویندوز 10 اضافه کنید

3- در صورت یافتن چاپگر مورد نظر بر روی گزینه «افزودن دستگاه» کلیک کنید.

اضافه کردن چاپگر در ویندوز 10

4- در صورت پیدا نشدن دستگاه، عبارت "چاپگر مورد نیاز من در لیست نیست" ظاهر می شود. برای نصب دستی چاپگر Canon مورد نظر روی آن کلیک کنید.

هیچ چاپگری در لیست وجود ندارد.

5- می توانید صفحه «یافتن چاپگر با استفاده از گزینه های دیگر» را مشاهده کنید.

اولین گزینه نصب درایورهای نسخه های قدیمی است که باید از سازنده کمک بگیرید.

گزینه دوم یافتن یک چاپگر با استفاده از نام آن است.

در گزینه سوم برای افزودن چاپگر به "IP" آن نیاز داریم.

اگر می خواهید چاپگر را از طریق شبکه بی سیم و آبی اضافه کنید، این گزینه را علامت بزنید.

اگر می خواهید چاپگر خود را به صورت "محلی" روی رایانه نصب کنید، آخرین گزینه "افزودن چاپگر محلی" باید انتخاب شود.

روی "Next" کلیک کنید و ادامه دهید. بقیه مراحل دقیقاً همان مراحلی است که برای ویندوز 7 توضیح داده شد. برای یافتن چاپگر خود در «دستگاه‌ها» مراحل مشابهی را دنبال کنید.



درایور چاپگر کانن را روی ویندوز 7 و 10 بدون سی دی نصب کنید

اگر به دلایلی CD راه اندازی چاپگر Canon خود را در دسترس ندارید و چاپگر شما به صورت خودکار نصب نمی شود، می توانید با مراجعه به سایت پشتیبانی -Canon به راحتی درایور چاپگر مورد نظر را مطابق با سیستم عامل رایانه خود دانلود کنید.

1- به سایت پشتیبانی کانن مراجعه کنید. در کادر جستجو، پس از وارد کردن مدل چاپگر خود، به «Drivers & Downloads» بروید.

2- در قسمت "انتخاب سیستم عامل" سیستم عامل های ویندوز 7 و 10 مناسب برای کامپیوتر خود را انتخاب کنید.

3- روی فایل دانلود شده دابل کلیک کنید تا کلیک کنید و مراحل نصب شروع شود.

4- فایل "Wizard" درایور چاپگر را روی کامپیوتر شما نصب می کند. بر روی گزینه "Next" کلیک کنید.

چاپگر Canon را برای نصب انتخاب کنید

5- اکنون دو گزینه وجود دارد: "Select Device" و "Select Driver". در این مرحله «دستگاه‌ها» و «درایور» مورد نظر را انتخاب می‌کنید.

درایور چاپگر Canon را انتخاب کنید

6- در این مرحله پنجره ای خواهید دید. "تأیید تنظیمات"؛ بر روی گزینه "شروع" در پایین پنجره کلیک کنید.

تنظیمات نصب درایور چاپگر Canon را بررسی کنید

7- با فشردن دکمه "شروع" نصب درایورها آغاز می شود.

8- در این مرحله می توانید چاپگر مورد نظر خود را به عنوان چاپگر پیش فرض انتخاب کنید.

چاپگر پیش فرض را تنظیم کنید

9- در نهایت با تست صفحه پرینت مطمئن شوید که چاپگر صحیح خود را نصب کرده و از برنامه خارج شوید.



آخرین کلمه

امیدواریم راهنمای نصب درایور چاپگر Canon برای ویندوز 7 و 10 در این مقاله به شما کمک کند تا بتوانید به راحتی این چاپگرها را بر روی سیستم خود نصب کنید و از کار با آنها لذت ببرید. اگر قصد خرید پرینتر کانن را دارید یا می خواهید از قیمت پرینترهای کانن مطلع شوید، از طریق لینک زیر به فروشگاه ما مراجعه کنید. برای انتخاب با کیفیت ترین و کاربردی ترین پرینترهای موجود در بازار می توانید از تجربیات همکاران ما بهره مند شوید.

مطالعه از منبع: https://avafarhang.com/how-to-install-canon-printer-driver/