اگر می خواهید بدون دستکاری در متن اصلی آن را به شیوه ای متفاوت بیان کنید، بازنویسی به شما کمک می کند. بازنویسی یا Paraphrasing در انگلیسی فقط به تغییر کلمات و نحوه بیان جمله می پردازد. در بازنویسی محتوا، مفهوم اصلی تغییر نمی کند. بنابراین امکان افزودن یا تفریق مطالب یا نظر به رای وجود ندارد. در ادامه روش هایی برای استفاده در تولید محتوای بازنویسی شده توضیح داده شده است.

مهمترین تکنیک های ایجاد محتوای بازنویسی شده

توجه داشته باشید که این روش ها فقط زمانی باید استفاده شوند که متن را درک می کنید. سعی نکنید متن را بدون مطالعه و درک کلی کپی کنید.

1- از کلمات مترادف استفاده کنید

هنگام استفاده از مترادف ها مراقب باشید. بسیاری از کلمات بسته به زمینه، معانی مختلفی دارند، و شما باید از مترادفی استفاده کنید که معنای صحیح آن بافت خاص را بیان کند.

2- از فرم های کلمه اصلاح شده استفاده کنید

3- سعی کنید ساختار فرمان را تغییر دهید

4- از چندین تکنیک برای ایجاد محتوای بازنویسی شده به طور همزمان استفاده کنید

توجه داشته باشید که برای بازنویسی موفق باید از چندین تکنیک به طور همزمان استفاده شود. به سادگی جایگزین کردن کلمات کلیدی با مترادف ها کافی نیست و در واقع یک اشتباه رایج در بین کپی رایترهای تازه کار است. مهم است که ساختار جمله خود را تغییر دهید تا با هر جمله در پاراگراف خود مطابقت داشته باشد.

5- تبدیل اعداد و درصدها به فرمت های مختلف

6- تغییر ترتیب کلمات، تکنیکی ساده برای بازنویسی مطالب

در جمله معین، شخص یا چیز مسئول عمل در جمله اول می شود. در یک جمله نامعین، شخص یا چیزی که عمل اصلی روی آن انجام شده است (در این مثال، الکل) اول می شود و موضوع به صورت اختیاری در پایان جمله اضافه می شود. (قابل حذف یا گذاشتن توسط زکریای رازی)

7- روی نکته اصلی مطالب تمرکز کنید

برای این کار، پاراگراف اول ایجاد محتوای اصلی را پس از بازنویسی با دقت مطالعه کنید. سعی کنید نکته یا مفهوم اصلی متن را درک کنید. حالا پاراگراف جدید خود را بدون نگاه کردن به اصل بنویسید. اگر یک پاراگراف از چند نکته اصلی تشکیل شده است، آنها را بخوانید تا مفهوم در ذهن شما روشن شود. و سپس آنها را بدون نگاه کردن به اصل بازنویسی کنید.

شما می توانید این کار را در سطح یک جمله انجام دهید. معنی جمله را ببینید. این را بلند بگو. معنی جمله را پیدا کنید و آن را با صدای بلند بگویید: «پس چه می گوید». یا «روشی دیگر برای گفتن این» سپس پس از یافتن راه دیگری به صورت شفاهی یا ذهنی برای بیان معنای اصلی جمله، آن را یادداشت کنید.

8- آیا هنوز برای بازنویسی مشکل دارید؟

اگر در انتقال موثر محتوا مشکل دارید، این دو مرحله را امتحان کنید:

متن اصلی را جستجو کنید تا هر قسمتی را که متوجه نمی شوید بیابید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که فکر کنید معنای کامل و هدف اصلی کلمات نویسنده را درک کرده اید.

نظرات نویسنده را با کلمات خود بنویسید. انگار در مدرسه برای معلم یا همکلاسی هایتان توضیح می دهید.

آخرین کلمه: بازنویسی ارائه محتوا

هنگام بازنویسی محتوا، احترام به متن اصلی بسیار مهم است. بازنویسی به معنای اضافه یا کم کردن محتوا نیست. بازنویسی با تغییر ساختار جملات، استفاده از مترادف ها، تغییر جملات معلوم به مجهول و بالعکس و روش های دیگر انجام می شود. یک محتوای بازنویسی شده با موفقیت باید به طور کامل در خدمت هدف نویسنده اصلی باشد. تمرکز بر نکات اصلی و بیان متفاوت آنها مهمترین اصل بازنویسی است.